W

ce mă enervează când mă duc la poștă, la 30 de minute de la începerea programului, și tantile de acolo sunt deja ciufute și cu porția dublă de acreală consumată, când nici o doză de politețe și calm nu poate face gaură în zidul de țâfnoșenie și isterie.

Uneori am impresia că la școala de muncitori la poștă - funcționari, pardon!, se fac ore speciale de nesimțire. Face parte din programă. Se dă și test. Dacă nu ai, nu treci (ca la școala de popi cu cântatul).

În ultimul timp am avut treabă din ce în ce mai des pe la minunatul oficiu poștal (poate fi oricare, al meu, al tău, peste tot este la fel oricum) și am avut neplăcerea de a mă afla în compania acestor exemplare umane pentru care nu simt nici cea mai mică firmitură de milă și compasiune.

Tot ce vreau este ca ele să-și facă treaba. Cât mai organizat și neutru posibil. Nu, nu vreau zâmbete, nu vreau amabilitate. Vreau decență și seriozitate.

Recent citeam pe un forum cum o domnișoară se lăuda ca ea nu are probleme cu funcționarele de la poștă. Da, le-a mai făcut și câteva cadouri și este extrem de mieroasă și amabilă în prezența dumnealor, dar...

Dar NU. Exact asta este o problemă a societății românești.

Nu, nu este normal să mă dau eu peste cap să-i fac ziua mai frumoasă doamnei de la ghișeu.

Nu, nu este problema mea că are un salariu de câcat.

Nu, nu mă interesează că este posibil să fie dată afară datorită restructurării companiei.

Nu este datoria mea și nu este normal ca pe mine să mă preocupe soarta întregii omeniri.

Și nu, nu este normal ca persoana respectivă să își facă treaba doar dacă este recompensată, de către client.

În mod normal, într-o societate normală, ești recompensat pentru munca făcută, nu muncești pentru recompensă. This is not Bizzaro World!

Într-o companie privată, dacă nu-ți faci treaba ești sancționat și eventual concediat. În compania Poșta Română, dacă nu îți faci treaba, primești un cadou.

...și ne mai câcăm pe noi atâta! :(